JUODŠILIŲ ŠV. URŠULĖS LEDUCHOVSKOS GIMNAZIJA

Święta
Urszula Ledóchowska
1865-1939
 

Būti geram tai reiškia gyventi kitų labui... 

Šv. Uršulė Leduchovska

 
 

                               

Gimnazijos psichologas

Kristina Pasevičė

 

Gimnazijos psichologas

  • Konsultuoja psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) šių problemų sprendimo klausimais;

  • Rengia individualias rekomendacijas mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti;

  • Inicijuoja, rengia ir įgyvendina psichologinių problemų prevencijos programas, padedančias išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų bei veiksmingiau ugdyti tokių problemų turinčius mokinius;

  • Konsultuoja mokinius profesijos pasirinkimo klausimais;

  • Įvertina mokinio galias ir sunkumus, raidos ypatumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas;

  • Atlieka aktualius gimnazijoje psichologinius tyrimus atsižvelgdamas į gimnazijos bendruomenės poreikius;

  • Bendradarbiauja su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais su mokiniu dirbančiais specialistais, numatant ugdymo tikslų bei uždavinių pasiekimo būdus.

GIMNAZIJOS PSICHOLOGAS

Bendras kiekvieno gimnazijos psichologo tikslas – padėti mokiniui atgauti dvasinę pusiausvyrą, skatinti mokytis ir džiaugtis gyvenimu. Kaip šis tikslas įgyvendinamas mūsų gimnazijoje?

  • Rugpjūčio pabaigoje 6-mečių tėvai gali kreiptis į psichologą, prašydami įvertinti jų vaiko pasiruošimą mokyklai, ir nuspręsti, ar vaikas jau subrendęs lankyti mokyklą.

  • Rugsėjį ir metų pabaigoje visus pirmokėlius stebi psichologas ir nustato, kaip jie supranta mokytojų nurodymus, bendrauja ir geba susikaupti.

  • Ypatingas dėmesys skiriamas penktokams, kurie turi prisitaikyti prie naujos tvarkos, mokytojų bei pažymių.

  • Su septintokais kalbama apie mintis, jausmus ir baimes, susijusias su fiziologiniais pokyčiais.

  • 10-okai ir 12-okai psichologiškai ruošiami egzaminams.

  • Dvyliktokai kviečiami aptarti ateities perspektyvas ir tolimesnio mokymosi galimybes.

  • Vaikų mokymosi sunkumai įvertinami bendradarbiaujant su Vilniaus m. psichologine-pedagogine tarnyba. Bendravimo problemos sprendžiamos mokant socialinių įgūdžių. Pradinukų dėmesys ir mąstymas lavinami įvairiais pratimais ir kt.

Bendras kiekvieno gimnazijos psichologo tikslas – padėti mokiniui atgauti dvasinę pusiausvyrą, skatinti mokytis ir džiaugtis gyvenimu.

Mokiniai į gimnazijos psichologą kreipiasi, kai:

  • susiduria su mokymosi sunkumais, nenori mokytis ar lankyti pamokų;

  • nori atrasti, koks mokymosi stilius jiems padės pasiekti geriausių rezultatų moksle;

  • susiduria su įvairiomis baimėmis: lankyti mokyklą, kalbėti prieš klasę, rašyti kontrolinius, laikyti egzaminus ir kt.;

  • nori pagerinti savo bendravimo įgūdžius: išmokti valdyti neigiamas emocijas, susidraugauti, atsisakyti drovumo;

  • nori išmokti kūrybiškai spręsti problemas;

  • susiduria su liūdesiu ar nerimu;

  • gedi artimo žmogaus ar naminio gyvūnėlio;

  • liūdi dėl to, kad skiriasi/išsiskyrė ar išvyko gyventi į užsienį tėvai (ar vienas iš jų);

  • nori pasikalbėti su suaugusiuoju, kuris jo nebaus ir neišduos;

  • susiduria su sudėtingomis gyvenimiškomis situacijomis: kur stoti mokytis ir pan.;

  • abejoja dėl savo gebėjimų bei talentų;

  • nori atsisakyti žalingų įpročių;

  • nori tobulėti kaip asmenybė ir t. t.

Mokinių tėvai į gimnazijos psichologą kreipiasi, kai:

  • nori sužinoti vaiko nesėkmių mokykloje priežastis ir spręsti su jomis susijusias problemas (mokymosi motyvacijos, nepažangumo, pamokų nelankymo ir t.t.);

  • nori, kad jų vaiko gebėjimai būtų psichologiškai įvertinti dėl specialiojo ugdymo paskyrimo;

  • nori patobulinti bendravimo su vaiku ar vaiko auklėjimo įgūdžius;

  • tiki, kad santykius su vaiku gerinti įmanoma ir niekada ne vėlu;

  • vyksta skyrybų procesas ir tėvai rūpinasi vaiko psichologinės gerovės išsaugojimu;

  • pasikeitė vaiko elgesys ir tėvai neatranda elgesio pokyčių priežasčių;

  • vaikas mikčioja ar jam pasireiškia tikas;

  • vaikas agresyvus, negebantis valdyti neigiamų emocijų;

  • rūpinasi vaiko saugumu gimnazijoje;

  • vaikas konfliktuoja su mokytoju ar klasės draugais;

  • nori sužinoti ar kyla klausimų apie vaiko raidos ypatumus ir t. t.

Mokytojai į gimnazijos psichologą kreipiasi, kai:

  • nori nustatyti vaiko nesėkmingo mokymosi prielaidas ir bendradarbiauti padedant vaikui pasiekti jo gebėjimus atitinkančius rezultatus;

  • nori parengti ir įgyvendinti mokymosi ar elgesio gerinimo priemones, individualizuoti ugdymą;

  • nori sukurti palankų klasės mikroklimatą;

  • nori paskatinti vaiko mokymosi motyvaciją;

  • susiduria su krizinėmis situacijomis: smurtą šeimoje patiriantis ugdytinis, ugdytinio gedėjimas, savižudybė, pedofilijos atvejai, ir pan.

Psichologo veiklos kryptys

 

Konsultavimas. Tai pagrindinė gimnazijos psichologo veiklos kryptis.

Psichologas konsultuoja psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) ir pedagogus šių problemų sprendimo klausimais. Konsultuoja mokinius profesijos pasirinkimo klausimais.

 

Psichologinis įvertinimas.

Psichologas įvertina mokinio galias ir sunkumus, raidos ypatumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, vaiko gebėjimą mokytis pagal bendrojo ugdymo programas.

 

Bendradarbiavimas su pagalbos vaikui specialistais ir pedagogais.

Psichologas bendradarbiauja su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais su mokiniu dirbančiais specialistais, numatant ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus, dirba gimnazijos vaiko gerovės komisijoje.

 

Švietimas.

Psichologas šviečia gimnazijos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais.

 

Tyrimai.

Psichologas atlieka aktualius gimnazijoje psichologinius tyrimus atsižvelgdamas į gimnazijos bendruomenės poreikius.

 

Prevencinė veikla.

Psichologas inicijuoja, rengia ir įgyvendina psichologinių problemų prevencijos programas, padedančias išvengti psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų bei veiksmingiau ugdyti psichologinių, asmenybės ir ugdymo problemų turinčius mokinius.

 

Dokumentų tvarkymas.

Psichologas tvarko ir pildo savo darbo dokumentus.

 

Kada kreiptis į psichologą

Jei mokiniai turi bendravimo su bendraamžiais, mokytojais ar tėvais problemų;

Psichologinės pagalbos tikslas ir uždaviniai - padėti mokiniui atgauti gebėjimą gyventi ir mokytis, spręsti psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, stiprinti gebėjimą bendrauti, padėti laiduoti palankias psichologines sąlygas ugdymo(si) procese.

Kada kreiptis į gimnazijos psichologą?

Kai mokinys jaučiasi vienišas, nepritampantis prie aplinkos.

Jaučia nepasitikėjimą savimi.

·     Turi mokymosi sunkumų.

·     Patiria patyčias, smurtą.

·     Jį kamuoja nerimas, prislėgta nuotaika, kyla minčių apie savižudybę.

·     Turi bendravimo problemų (su bendraamžiais, mokytojais, tėvais).

·     Patiria gyvenimo pokyčius, kuriuos gali būti sunku įveikti (gyvenamosios vietos, mokyklos keitimas, tėvų skyrybos, artimojo netektis, kito vaiko šeimoje atsiradimas ir kt.).

·     Nori geriau pažinti save, suprasti skirtingus savo asmenybės aspektus.

·     Sunku apsispręsti profesijos rinkimosi ar kitais gyvenimo klausimais.

·     Kamuoja nerimas, liūdesys, stresas ir norisi su kuo nors pasikalbėti.

Psichologinė pagalba mokiniui gimnazijoje teikiama, kai:

·     mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai;

·     prašo mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai);

·     siunčiamas mokytojų, socialinio pedagogo, gavus tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;

·     prašo Vaiko teisių apsaugos tarnyba.

Konsultacijų eiga

Pirmo susitikimo metu susitariama dėl laiko. Esant galimybei, trumpai pasikalbama apie tai, kokio pobūdžio problema.

Susitinkama sutartu laiku, tuomet vyksta konsultacija. Sutariama dėl to, kelių konsultacijų reikės ir dėl kitų konsultacijų laiko.

Konsultuojant vaikus iki 16 metų, reikalingas tėvų sutikimas.

Konfidencialumas: Informacija apie psichologinės pagalbos gavėją, jo problemos turinį ir teiktą psichologinę pagalbą yra konfidenciali. Ji gali būti prieinama tik specialistams ar kitiems asmenims, kurie yra susiję su jo asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimu (nepažeidžiant psichologo profesinės etikos reikalavimų).

Svarbu:

·    Gimnazijos psichologas ne gydytojas, jis nediagnozuoja ir negydo ligų.

·    Psichologas nepasakoja kliento paslapčių kitiems.

·    Psichologas padės spręsti sunkumus, bet nepadarys to už jus.

·    Psichologinė pagalba yra savanoriška, patys nuspręsite ar ji priimtina.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adresas: Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos gimnazija, Mokyklos g. Nr. 20, Juodšilių k., Juodšilių sen., LT-14102,

 Vilniaus r., Lietuva, tel.: (85) 2698127, el. paštas: ursules.vid.mok@gmail.com